DE MABANI-CONSULENTE AAN HET WOORD: ISABELLE UYTTERHAEGEN

Isabelle Uytterhaegen (49) is al 25 jaar aan de slag voor Mabani. Vandaag is ze groepsverantwoordelijke, wat inhoudt dat ze andere consulentes helpt en bijstaat. Concreet zorgt ze ervoor dat haar consulentes altijd voldoende juwelen hebben om te verkopen, en is ze verder ook altijd op zoek naar nieuwe consulentes. Wat startte als een plezante bijverdienste is vandaag haar leven geworden.

iu portret

Isabelle is blij dat er sinds een paar jaar een nieuwe wind waait bij Mabani; ze kijkt de verdere groei van het merk in de toekomst dan ook hoopvol tegemoet.

We hadden met Isabelle een gesprek over hoe Mabani gedurende die 25 jaar een deel van haar leven werd en over hoe ze naar de toekomst van het merk kijkt.

Isabelle, hoe heb je Mabani zien evolueren de laatste 25 jaar? “In 1990 ben ik met Mabani begonnen. Wat eerst een plezante bijverdienste was, is uitgegroeid tot een heerlijke fulltime job. Mabani is meer dan mijn werk, het is mijn passie. Het merk zelf heeft wel degelijk een evolutie doorgemaakt. In mijn begindagen stond Mabani voor een meer klassieke collectie waarin Amerikaans goud een prominente rol innam. Het laatste decennium kiest Mabani voor zilver, en voor eigen ontwerpen. Dat is een bijzonder goede evolutie omdat het ons kwalitatief en op het niveau van het imago sterk onderscheidt van onze concurrenten. Deze twee aspecten maken voor Mabani echt het verschil en zorgen er ook voor dat we door de jaren heen een grote groep van enthousiaste klanten hebben kunnen winnen voor het merk. Ons cliënteel weet dat de Mabani collectie bestaat uit exclusieve, aparte stukken.”

coll27 (2)

Hoe schat je de toekomst van het merk in? “Ik vind dat Mabani naar de toekomst toe vooral moet inzetten op een uitgebreider netwerk van consulentes en nog meer exclusieve, nieuwe ontwerpen. De ingeslagen weg van de laatste jaren moet worden verdergezet. Het is evenwel niet zo eenvoudig allemaal: vandaag is Mabani niet bekend genoeg bij het grote publiek en dat speelt ons parten. Als we hieraan kunnen werken, dan ben ik ervan overtuigd dat de toekomst van Mabani er nog rooskleuriger uitziet.”

Wat kan er volgens jou gebeuren op meer bekendheid te genereren? “Het is een feit dat we nu te weinig publiciteit genereren voor het merk. We hebben mooie verpakkingen en binnenkort een mooie nieuwe website, elementen die we zelden in de verf zetten. Ook moeten we onze collectie meer in de kijker plaatsen; de collectie is immers wat in ons voordeel speelt ten opzichte van onze concurrenten. Ik heb wel de indruk dat Ann (Pauwels) hiervoor nu de nodige stappen onderneemt. Ook meer deelnames aan beurzen kunnen ons helpen; deze brengen doorgaans heel wat afspraken met zich. Kortom, we moeten meer naar buiten komen. Waarom niet een deal sluiten met één of andere Bekende Vlaming die op televisie komt met onze juweeltjes?”

rxw161 met zirkonen

Hoe zie je je eigen toekomst bij Mabani? “Mabani is mijn passie en mijn leven en dat zal zo blijven in de toekomst. Ik denk dat we een interessante tijd tegemoet gaan met Mabani, waarbij een grotere bekendheid van het merk een belangrijke rol zal spelen. Ikzelf zal mij uiteraard blijven concentreren op mijn functie als groepsverantwoordelijke en mijn consulentes zo goed mogelijk bijstaan en helpen. Verder is het uitbreiden van mijn groep van consulentes ook één van mijn prioriteiten.

Tot slot ben ik ervan overtuigd dat we alle troeven in handen hebben om van Mabani nog een sterker merk te maken in de toekomst.”

08b

Leave a comment